فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

نسخه جدید فونت نستعلیق

مدیر سایت | شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۲۶ ق.ظ | ۳۳ دیدگاه
IranNastaliq&Help.rar
نسخه جدید فونت نستعلیق

تاریخ پخش: اردیبهشت 91
  نام در رایانه: IranNastaliq
  خط: امیر فلسفی
  اجرا: حسین زاهدی
  حجم فایل: 1,185 کیلوبایت
  منبع: شورای اطلاع رسانی

 
متن خبر:

معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی : نسخه جدید فونت نستعلیق با رفع اشکالات گذشته عرضه شد

نسخه جدید فونت نستعلیق با رفع برخی اشکالات گذشته، در وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir بصورت رایگان قابل دسترسی است.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، دکتر بهروز مینایی، معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، طرح تولید قلم نستعلیق رایانه‌ای را با هدف گسترش استفاده از خط فارسی در نگارش‌های رایانه‌ای و پاسداشت فرهنگ غنی ایران اسلامی در خط تحریری و نوشتار نستعلیق دانست و اظهار داشت: طرح تولید قلم نستعلیق رایانه‌ای چند سال گذشته در دستور کار این دبیرخانه قرار گرفت و با همکاری یکی از شرکت‌های خصوصی پیاده‌سازی و تولید شد و جهت استفاده عموم در وب‌گاه دبیرخانه قرار گرفت.

 وی ادامه داد: خط نستعلیق با توجه به تنوع ارتفاع قرارگیری حروف از خط مبنا یا خط کرسی نوشتاری، برای پیاده‌سازی و استفاده در ویراشگرهای متن مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند و ترکیب‌های ممکن، تنوع را بی‌شمار می‌نماید.

وی افزود: نسخه گذشته علی‌رغم استقبال فراوان کاربران و دانلود حدود 400 هزار نسخه از وب‌گاه دبیرخانه، دارای اشکالاتی بود که در نسخه جدید برخی از آنها رفع شده است.

دکتر مینایی نسخه جدید را با امکان ایجاد کشیدگی جهت زیبایی با رعایت قواعد خط نستعلیق در نوشتار و همچنین رفع برخی اشکالات عدم انطباق با یونی‌کد دانست و تصریح کرد: نسخه جدید به تایید استاد خوشنویس امیراحمد فلسفی نیز رسیده است .

وی در پایان تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با عرضه رایگان این فونت، گام نخست را در احیاء و بکارگیری فونت نستعلیق در محیط رایانه‌ای برداشته و امید است با کسب نظرات، مراتب ارتقاء، پیشرفت و فراگیر شدن خط فارسی در محیط رایانه فراهم شود.

نظرات (۳۳)

ضمن عرض سلم و خسته نباشید
من word2013 نصب کردم و یه مشکل برام پیش اومده
فونت نستعلیق نصب کردم اما وقتی پرینت میگرم یا pdf میکنم از هم جدا میشه (قسمتهای کشیده شده اش)
این کار رو هم کردم اما درست نشد.
ضمنا همه نسخه های فونت ایران نستعلیق را نصب کردم اما مشکل حل نشد. در word 2010 , word2007 این مشکل نبود و فقط در word2013 این مشکل رو دارم. لطفا راهنمایی بفرمایید.
با تشکر
رد:
بررسی می کنم و نتیجش را در یک مطلب اعلام می کنم.
  • مصطفی نظرزاده
  • سلام
    خیلی از دیدن وبلاگتون خوشحال شدم و لذت بردم. موفق باشید.
    چجوری نصب میکنن.
    رد:
    فونت را دانلود کنید؛ آن را کپی کرده و درفولدر فونت در ویندوز پیس کنید.
    mc alibud
    سلام
    برای کشیدگی ی یا نون آخر راهی هست ؟
    چرا حروفش با کیبورد یکی نیست؟
    رد:
    متوجه سوالتون نمیشم!
    سلام ، ببخشید من یه مشکلی دارم، word 2013 رو نصب کردم، فونت فارسی هم مینویسه، اما نمیدونم چرا وقتی یه متن فارسی رو از یه سایت میخوام تو word پیست کنم ، فونتش قاطی میکنه، میتونید کمکم کنید؟
    رد:
    ویندوز شما چیه؟
    از چه مرورگی استفاده میکنید؟
    فکر نکنم اشکال از فونت یا نرم افزار ورد باشه.
    ایا روی ورد 2007 کار میکنه چگونه
    رد:
    سلام. بله
    فونت را نصب کنید و استفاده کنید.
    بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید
    سلام. دم شما گرم یک دنیا ممنونم ازتون
    منتو نحوه ی نصبش موندم
    با سلام
    تشکر ویژه به خاطر زحمات شما

    من میخواستم از این فونت توی برنامه های اندروید استفاده کنم
    توی چندتاشون تست کردم اما مشکل بهم ریختگی فونت دارم

    بقیه فونت های فارسی رو استفاده کردم مشکلی نداشت

    تشکر.
    نمیدونم چرا فایل بصورت پسوند rar دانلود میشه و توی فونت هام اینستال نمیشه.
    ممکنه از نداشتن برنامه ی Winrar باشه؟
    لطفا راهنماییم کنید . با سپاس

    رد:
    بله دقیقا به همین خاطر هست
    من این فونت رو نصب کردم و راهنمای ایجاد کشیدگی را هم از سایت شورای عالی اطلاع رسانی دانلود کردم و خوندم اما نفهمیدم که دقیقاً برای ایجاد کشیدگی چکار باید کرد. اگر میشه لطف کنید یه آموزش تصویری بگذارید
    رد:
    چشم فرصت شد حتما این کار را انجام میدیم.
    سپاس از تلاش های شما و راهنمایی برای نصب فونت ها
    سلام من گلکسی نوت 4 دارم و می خوام آین فونت هارو روی برنامه طراحی پیکس ارت نصب کنم و از آن ها استفاده کنم ولی نمی شه آیا این فونت هارو نمی شه روی اندروید نصب کرد
    رد:
    نمیدونم
    لطفا اگر می شود به این وبلاگ نگاهی بیاندازیدو نظر خود را بگویند با تشکر
    www.313seyyedali.hologram.com
    من این نسخه ی دوم فونت ایران نستعلیق رو نصب کردم بخاطر قابلیت کشیده نوشتن حروف،تو نرم افزار وورد بدون هیچ مشکلی میشه حروف رو کشیده تایپ کرد ولی تو برنامه ی فوتوشاپ وقتی یه حرف رو کشیده میکنم دیگه حرف بعدی رو جدا مینویسه مثل این: مرتضـــــ ی بجای مرتضــــــی
    ورژن فوتوشاپم هم ۲۰۱۴ cc نسخه ی خاورمیانه هس هیچ مشکلی هم تو تایپ فارسی ندارم فقط تو این فونت همچین ایرادی داره اگه راهنمایی کنی خیلی ممنون میشم
    رد:
    این فونت فقط در ورد به خوبی و بدون مشکل کار میکنه.
    سلام من این نرم افزارو دانلود کردم اما نمیدونم چطوری نصبش کنم ایا ریدر خاصی داره؟ لطفا راهنمایی کنید.
    aya bara mac os ham hast (photoshop
    رد:
    بله. در مک هم قابل استفاده است.
    سایتتون عاااااالیه واقعا خسته نباشید
    نقطه چ رو کامل نشون نمیده درستش کنیییید لدفن
    رد:
    بررسی میکنیم.
    نمیتونم هیچ فونت فارسی ای رو با اندروید و برنامه پیکس آرت استفاده کنم.سپاسگذار میشم راهنمایی کنید
    خیلی ممنونم. کارتون عالیه. سایتتون هم حس خوبی داره
  • آشــــــــــــنا
  • با سلام و خسته نباشید.
    من این فونت رو نصب کردم اما وقتی تو ورد 2007 حروف رو به صورت کشیده مینویسم، حروف کشیده نمیشه و حرف اوّل از حرف دوم جدا میشه( مثلاً علی به صورت ع لی) نوشته میشه، میخواستم در صورت امکان من و راهنمایی کنید.
    سلام
    من واقعا سوال واسمچرا وقتی میخوامبه عنوان مثال کلماتی مثل پایگاه رو بنویسم. متن قاطی میشه. از ویندوز 7 استفاده میکنم و نسخه ی 2013 آفیس. ممنون میشم. جواب بدین
    رد:
    هنوز علت را متوجه نشدم. فقط میدونم اشکال از فونته
    سلام... یه خورده کادر مخوام بصورت فونت باشه مستطیل های متنوع آیا براتون مقدوره بذارید؟؟
    با سلام و خسته نباشید
    واقعا از زحماتتون ممنونم
    سایت و فونت هاتون خیلی عالی و قشنگه
    با آرزوی موفقیت بیشتر
    سلام ممنونم برای سایت قشنگتون .
    یه مشکلی داشتم میخواستم ببینم میشه لطف کنید کمکم کنید.
    با فونت ایران نستعلیق نمیشه کلمه " هشتم " رو جوری نوشت که " ه " بصورت دوچشم نوشته بشه.و کشیده گی رو نمیشه روی حرف " ش " گذاشت ...
    منتظر پاسخ شما هستم
    مبینا
    رد:
    نسخه قدیمی این فونت را بررسی کنید شاید این مشکل را نداشته باشه.
  • دستگاه حضور و غیاب
  • سلام
    آیا شما سفارش شخصی سازی فونت هم قبول میکنید؟
  • دستگاه حضور و غیاب
  • سلام آیا شما شخصی سازی فونت هم قبول می فرمائید.؟
    رد:
    فعلا خیر
    فونت نصب نمیشه ارور میده که font is not valid font
    سلام
    ممنون بابت فونت شکسته. خدا خیرتون بده :) . نوشته شو پیدا نکردم اینجا گفتم!

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.