فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

دانلود نسخه جدید فونت بی یکان B Yekan

مدیر سایت | يكشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹ ب.ظ | ۱۵ دیدگاه
BYekan.rar
دانلود نسخه جدید فونت بی یکان B Yekan
فونت یکان از فونت های ممتاز فارسی است که کاربردهای بسیار زیادی در طراحی کتاب و پوستر دارد. از این فونت در کارهای رسمی متداولی استفاده شده است. برای نمونه کارت ملی از این فونت استفاده میکند. طراح این فونت زیبا و بسیار خوانا گرافیست و هنرمند ایرانی مسعود سپهر است. وی این فونت را با الهام از فونت هوتیکا طراحی نمود. پس احتمالا این نخستین فونت بدون سریف فارسی است. البته ایشان تنها نسخه معمولی (Regular) این فونت را عرضه کردند. و نسخه ضخیم (Bold) آن بعدها توسط سایر طراحان عرضه شد.

و اما هدف از عرضه دانلود نسخه جدید فونت بی یکان B Yekan

ایران فونت علاقه وافری دارد تا نسخه های جدید و استانداردی از فونت های رسمی را منتشر کنند. این فونت اصلاحات جزیی به این فونت اعمال کرده است. در این ادیت نگاهی هم به سایر ادیت های این فونت از جمله ادیت های فونت های قلم برتر هم شده است. لیکن این نسخه هیچ ارتباطی به قلم های برتر ندارد. این ادیت براساس آخرین انتشار این فونت توسط ایرماگ صورت گرفته است. در این ویرایش حروف انگلیسی هلوتیکا به فونت اضافه گردیده و همچنین ارتفاع و اندازه آن با فونت مناسب سازی شده است. و دیگر اینکه حروف عربی، حروف کردی و سایر حروف هم خانواده فارسی در این فونت جاسازی شده است. و دیگر در تایپ با این زبان در سایر زبان ها هیچ مشکلی نخواهید داشت. این فونت قابل نصب در تمامی پلت فرمها و نرم افزارهای استاندارد که از یونیکد پشتیبانی میکنند قابل استفاده است. در صورت مشاهده مشکل یا عیبی در فونت حتما ما را مطلع سازید. امیدواریم بتوانیم سایر نیازهای شما را رفع کنیم و کارهای بهتری را برای شما ارائه بدهیم.

نظرات (۱۵)

فکر کنم یکان شورای عالی اطلاع‌رسانی بهتر باشد. در قلم ایرماگ عدد ۴ و ۵ و ۶ عربی خوب کار نشده و خود طراح هم گفت که این موضوع را می‌داند ولی او طراح فونت نیست.
رد:
ممنون از دقتتون. بله از نظر ما هم خوب نبوده. و خیلی از حروف زبان های دیگه هم سرسری کار شده.
  • مهدی عباسی
  • بسیار جالب بود با تشکر
    سلام.
    این فونت یکی از بهترین فونت ها برای طراحی هست حتماً روش کار کنید و ادامه بدید خیلی از مشکلات گرافیکیش رفع شده خواهشی که دارم اینه که این فونت رو روی چند نرم افزار با ابعاد مختلف تست کنید و مشکلات گرافیکیش رو ببینید و ترمیم کنید.
    توی نسخه های قبلی من وقتی از این فونت در ابعاد مختلف استفاده میکردم روی برخی ابعادش خوب بود ولی برخی ابعاد این فونت خیلی گرافیک ضعیفی داره و دارای شکستگی های زیادی بوده الان کمی بهتر شده ولی باز هم نیاز به کار داره چون باید با افکت و تغییرات بتونم درستش کنم تا در سایز های 10 تا 14 این مشکلات رو نداشته باشم... مثلاً شما فونت tahoma رو دقت کنید بدون نیاز به تغییرات گرافیکی دقت بالایی داره ولی توی سایز های بزرگتر از 10 تا 12 زشت میشه و حالت اصلی خودش ر از دست میده در حالی که توی سایر های کوچک عالیه... لطفاً این نکات رو توی فونت "یکان" دقت کنید.اگر عالی بشه حتی ارزش خریدن هم داره... قبلاً بلا استفاده بود الان میشه با تنظیمات و افکت درستش کرد.
    تشکر از شما...
    رد:
    ممنون از نظر حضرتعالی. چشم روش کار بیشتر میکنیم.
    فونت خیلی زیبا و کاربردی هست..باتشکر
  • علیرضا ظرافتی
  • من برای ایجاد فایل پی دی اف به یک فونت استاندارد نیاز داشتم، نرم افزاری که پی اچ پی باهاش کار میکنه هیچ فونتی رو قبول نمی کرد تا اینکه این فونت رو دانلود کردم . نتیجه بسیار عالی و زیبا بود.
    ممنونم
  • مهندس آینده میگه :
  • با سلام و عرض ادب
    حجم فایل در اطلاعات آن ذکر نشده است.
    لطفا این موضوع را در اطلاعات درج کنید.
    و خواهشا در پاسخ هم حجم تنها این فایل را که نیاز دارم به من اطلاع دهید.
    با تشکر
  • ارسطو عباسی
  • ممنون بخصوص برای پشتیبانی کردن از فونت کردی
    با سپاس فونت در اعداد انگلیسی می باشد که این باعث شد از فونت دیگری استفاده کنم .
    رد:
    این فونت از اعداد انگلیسی و فارسی پشتیبانی میکنه. باید نرم افزاری که ازش استفاده میکنید رو تنظیم کنید که اعداد مناسب خودتون رو نمایش بده.
    سلام برای اندروید ندارید
    رد:
    به گمانم همین فونت در اندروید جواب بده.
    عالیی
    خیلی وقت بود دنبالش بودم
    ممنون
    سلام
    همین فونت رو توی سایت خودتون استفاده کردید؟ من جزئیات سایتتون رو نگاه میکنم نوشته یکان اما وقتی خودم این فونت رو توی سایت استفاده میکنم، به این قشنگی در نمیاد و حروف واضح نیستن. ممنون میشم کمک کنید. اگر نسخه دیگری استفاده میکنید که پولی هم هست لطفا آدرسش رو بدید
    رد:
    این فونت یکان اختصاصی مریم سافت هستش. ویژه استفاده در وب
  • ماشین شارژی
  • خیلی فونت عالی هست ، من روی سایتم قصد دارم از این فونت استفاده کنم تشکر
    فونت یکان عالیه دستتون درد نکنه.
  • رسول حیدری
  • سلام فونتی که صفر اعداد را دایره کوچک تو خالی می نویسه در فارسی کدام برا م ایمیل کنید لطفا
  • باتری یو پی اس
  • سلام - این فونت از فونت های استاندارد فارسی هست - در صفحات وب هم به کرار ازش استفاده میشه. ممنون بابت فایل این فونت.
    به ماهم سربزنید در زمینه یو پی اس و باتری یو پی اس فعالیت میکنیم:
    http://takaups.com
    http://batterysell.net

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.