فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

shekaste
یک فونت شکسته نستعلیق واقعی

این فونت شکسته نستعلیق در سال 1391 توسط علی سواری ساخته شد. این فونت پنج زبان مهم (اردو، عربی، فارسی و پشتو) را ساپورت می کند و در برنامه هایی که open type ساپورت هستند عمل می کند. این فونت برای نخستین بار در وب سایت ایران فونت برای فروش  عرضه شده است.

 

 

 

 

توجه: این فونت در مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتالی ملی ثبت گردیده و کلیه حقوق اعم از حقوق مادی، معنوی، تجاری و اعتباری متعلق به علی سواری است.

متخلفان طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه‌ای کشور تحت پیگرد قضایی خواهند گرفت.

برای نخستین بار دانلود رایگان فونت شکسته نستعلیق و چندین فونت جدید دیگر در کانال تلگرامی ایران فونت: iranfont@

نظرات (۸۵)

  • علیرضا فروردین
  • بسیار فونت زیبایی است. اما کاش رایگان بود.
    سلام.
    هم فونت نستعلیق2 خوبه هم سایتتون.
    میخواستم بگم اگه میشه نرم افزار کلک2010 رو هم بزارید تو سایتتون.
    ممنون میشم.
    طرفدار محبوب شما حسین52
    لطفا اگه میشه کلک2010 رو هم توی سایتتون بزارید.
    رد:
    قرار دادن لینک دانلود این نرم افزار شرعا، اخلاقا و عقلا درست نیست. ما نمی تونیم این کار رو انجام بدیم.
    سلام
    قرار بود بک بسته بانک قلم های ایرانی به بازار عرضه کنید، پس چی شد؟
    برادر، پس چی این بسته فونتتتون؟
    رد:
    فعلا دنبال برنامه نویسی هستیم که برای این بسته یک اپلیکیشن درست کنه
    عالی بود . امیدوارم کاراتون عالی هست عالی تر شه و موندگار
    با سلام و تشکر فراوان این سایت بنظر من بهترین اعلام حضور در عرصه فونت فارسی و زحمات کلیه عزیزانی است که وقت و انرژی خود را صرف آن کرده اند به شما تبریک میگویم و آرزوی بهروزی برایتان دارم .
    فونتهای خوبی بود. امیدوارم ادامه پیدا کنه. تشکر
    سلام به مدیروزحمت کشان سایت.بسیارممنون ومتشکرهستم از امکانات رایگانی که دراختیار علاقمندان میگذارید.فونت هارادانلودکردم خیلی عال وبی دردسر.دعاگویتان هستم.
    احسنت
    عالی
    باسلام
    خواهش میکنم فونت شکسته نستعلیق را برای دانلود رایگان بگذارید.
    باتشکر از سایت خوبتون. طرفدار شما
    بیسار بسیار از شما متشکرم .امیدوارم که سایتهای دیگر از شما الگو بگیرند .بازم تشکر میکنم
  • میرحسینی اردکانی
  • با سپاس فراوان
    لطفا نام فونت که در سایت بردید را اعلام کنید
    رد:
    فونت اندروید هست. بزودی برای دانلود رایگان در سایت قرار میدهیم.
    لطفاً فونت مورد استفاده در سایت خودتون رو هم قرار بدید
  • آرزو نظری
  • فونت شکسته نستعلیق
    سلام چه طوری دانلود کنم
    خوبه ولی کاش رایگان بود
    احتمالا می دونید که نرم افزاری هست به نام «آدوس» که هم میهنی به نام آقای احمد رمضان نیا از بندر انزلی نوشته بود ، اما سالها پیش ؛ و اطلاعات قدیمی اش اینجاست که غیرفعال شده
    http://bandaranzali.niazerooz.com/cat-309/7859.htm

    و نمیشه این نرم افزار رو خرید چرا که به سازنده اش دسترسی نیست. در هر حال می تونید دانلودش کنید و به شکل چند روزه امتحانش کنید ، اما نمی تونید چاپ یا ذخیره کنید. در عین حالی که فایلهای فونتها یا نمادها جدا از خود برنامه قابل دسترسی هستند. امیدوارم خود آقای رمضان نیا پیدا بشه و بتونه کمک کنه :)
    رد:
    ممنون از اطلاعاتی که دادید.
    فونت بسیار عالی است، حیف که فقط نمونه قرآن رو برای این خط آوردید.
    نمونه حکایاتی از شیخ عجل، شمس تبریز،.... بسیار دلنشین تر از نمونه بالاست که معنی آن را نمیدانیم.
    روی تک تک حروف کار کنید.
    حتی اگر هم رایگان نباشد ارزش خریدن آن را دارد.
    اصلا کار شما ایرانیا معلوم نیست.
    در سایتهای ایرانی نرم افزارها یا رایگانه یا اگه نسخه پولی باشه 30میلیون تومان واسه فروش گذاشتن!
    رد:
    یک نسخه از این فونت به زودی عرضه خواهیم کرد. با قیمت بسیار مناسب. انشالله...
    بابا رایگان بذار ملت حال کنن. الان شما نذاری من میرم از یجا دیگه دانلود میکنم دیگه هم سایت شما نمیام. آخه 1 فونت چیه که دیگه تو این گرونی من بیام 20 تومن بدم جاش
    سلام خسته نباشید ....مدیرسایت چت رووم باران هستم میخواستم ازتون سوال کنم که ایاباقراردادن این کدها برروی سایت تغییری درفونت ایجادمیشه یا ن ممنون
    رد:
    با اندکی دانش کد نویسی میتونید فونت سایتتون را از این طریق و یا راه های گوناگون عوض کنید.
    یعنی توی خود زبان کیبورد منظورهمان تایب هستش نمیشه نصب کرد
    بیخی سلام است
    سلام یه پیشنهاد فونت شکسته نستعلیقو زدین 43 هزار تومن اغا میگفتن دوره اخرالزمون اتفاقات عجیب و غریبی میفته ولی نه تا این حد یه سر تو اینترنت بچرخونید یکم جستجو کنید اینا همشون رایگان و سالم گذاشته شده سرگردنه که میگن اینه ها
    با اجازتون ادرس وب سایت شما به پلیس سایبری فتا ارجا داده شد تا اوناهم یه رسیدگی بکنن عجیبه سرگردنه کشیده شده به اینترنت به برادرا مشورت کنید شاید یه پیشنهادی بهتون دادن البته برادران فتا باهیییییییییییییییییییییییییی
    رد:
    این فونت شکسته نستعلیق انحصار ماست. که برای نخستین بار برای فروش عرضه شد. اگر شما سایتی را دیدید که به صورت رایگان عرضه کرده خوشحال میشیم به ما هم اطلاع بدید.
    فونتی که شما می فرمایید نستعلیق هستش.
    موفق باشید.
    فاصله‌ها اصلا خوب رعایت نشده‌اند.
    چه خبره 43 تومن. همین الان میرعماد با چند تا فونت دیگه همراهش ( ریحان ، پیر آموز ، تحریری و ... ) فروخته میشه 20 تومن. 5 سال هم پشتیبانی داره . شما برای جذب بیشتر مشتری بهتره قیمت رو 10 تومن بذارید ، البته به امید روزی که مثل فونت نستعلیق و ثلث به صورت رایگان عرضه شه تا همه استفاده کنن
    رد:
    فونت های میرعماد محدود به نرم افزار هست. ولی این فونت آزاد با فرمت ttf بدون نیاز به نرم افزار هست. از این جهت
    توی سایت ماش برای گوزیدن هم باید پول داد.
    جمع کنید بابا
    یعنی چی برای یه فونت 43 هزار تومن واقعا خیلی گرونه خیلی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    رد:
    کاش کسی حاضر بشه هزینه زحمت هاش را پرداخت کنه که بتونم رایگان منتشرش کنم.
    سلام دوستان من دارم فون نستعلیق شکسته رو به همراه یه خورده اضافات دیگه طراحی میکنم به کمک برادرم چون استاد خط هستند و تقریبا نیمی از کارمون تموم شده و به زودی به صورت رایگان در دید عموم قرار میدم برای دانلود
    رد:
    موفق باشید.
    درود بر شما بزرگواران گرامی
    فونت شکسته تستعلیقی مشاهده نکردم
    با شکستن دو سه تا حروف که نمیشود شکسته نستعلیق
    به دست نوشته های سید علی گلستانه مراجعه کنید
    به دست نوشته های یداله کابلی مراجعه کنید
    شکسته نستعلیق اینها هستند نه فونتی که شما تهیه کردید و آن هم به نام شکسته نستعلیق به فروش میرسانید
  • سعید چیذری
  • سلام
    چطوری می شه با این فونت "را" در کلمه ی "ایران" یا "ود" در کلمه ی "مسعود" رو به طور شکسته نستعلیق نوشت ؟؟؟؟
    آموزش فونت رو هم ارئه کنید
  • سعید چیذری
  • سلام
    چطوری می شه با این فونت "را" در کلمه ی "ایران" یا "ود" در کلمه ی "مسعود" رو به طور شکسته نستعلیق نوشت ؟؟؟؟
    آموزش فونت رو هم ارئه کنید
    باسلام
    آقا کیوان که گفته بودید در حا تکمیل یکه فونت شکسته نستعیق هستید می‏توانید بگویید که چگونه می‏توان این فونت را دانلود کرد.
    با تشکر
    خسته نباشید
    فونتش یکم ایراد داره حروف به هم نمیچسبند
    43000 نمیارزه
    عزیزای دلم. جون من و همه هم وطنای ایرانی اهل فونت، این فونت شکسته نستعلیق رو رایگان کنید.
    خیرشو در دنیا و آخرت خواهید دید.
    چه خبره 43 هزار تومان الان زنگ میزنم پلیس 110
    شخصاً از اینکه حقوق مولفین را رعایت میکنید تشکر میکنم. حاصل زحمات دیگران را با واسطه شما، راحت بدست می آوریم. اما وقتی کسی زحمتی کشیده و میخواد ازش منفعتی بدست بیاره، نباید ناراحت بشیم. خودم وقتی مقاله ای مینویسم و میبینم فرد دیگری بدون اشاره به منبع،‌ از اون برای خودش استفاده کرده و حتی کاسبی میکنه، ناراحت میشم. ممنون که کلک و چلیپا و ... را اینجا نگذاشتید. و ممنون از آقای علی سواری. خدا قوت به همتون.
    عالیییییییییییییییییی بوووووووووووود
  • گلبرگ دانلود
  • سلام در صورت سفارش قالب خود میتونید به ما مراجعه کنید.
    ساختن یک فونت شکسته نستعلیق کار زیادی نداره
    فقط کمی تخصص می خواد
    من اگر اموزش پیشرفته فونت کریتور رو می دونستم، حمتما می ساختم و رایگان در اختیار بقیه قرار می دادم
    هر کسی آموزشش رو داشت، برام ایمیل کنه ممنون می شم
    رد:
    اشتباه میکنید. کار بسیار طاقت فرسا و پر زحمتی هستش.
    بنده قصد خرید ندارم و فقط میخوام قدردانی کوچکی کنم از زحماتتون.
    تو ایران همه یاد گرفتن تایپ فیس های (فونت های) رایگان دانلود کنند (قانونی یا غیرقانونی)
    همین باعث شده فک کنن فونت بی ارزشه
    بدون کوچکترین کنجکاوی یا تحقیقی
    تایپ فیس Tungsten رو مثال میزنم، از نظر عوام خیلی ساده و بی ارزش به نظر میرسه در مقایسه با قیمت 500 دلاری. چیزی که نمیدونن اینه که ساخت یک فونت به شدت زمان و زحمت میخواد و بله شاید ندونن و واسشون مهم نباشه که از لحاظ علمی و ریاضی فلان فونت بالانس بهتری داره و حرفه ای طراحی شده ولی قطعن تفاوت دارن. فونت های خوب در عین پیچیدگی برای خوندن آسونتر و چشم نواز تر هستن.
    Tungsten توسط تیمی از گرافیستهای حرفه ای طراحی شده، باید هم با فونتی مثل Comic Sans متفاوت باشه.
    خلاصه اینکه فونتهای فارسی (ابجد) نسبت به فونتهای لاتین (ABCD) خیلی هم سختتره طراحیشون.
    دستتون درد نکنه. من قدردانی میکنم از زحماتتون.
    سلام
    من برنامه نویس هستم برای پروژه ساخت نرم افزار پلاک خوان نیاز داشتم خودم فونت طراحی کنم البته چنتا کارکتر فقط
    که تونستم از فیلم آموزشی موجود تو سایتتون استفاده کنم
    دیدم تو نظرات نوشتید که برای فونتاتون نیاز به نرم افزار دارید
    من برنامه نویسی دسکتاپ میکنم بصورت حرفه ای اگر نیاز به ساخت نرم افزار برای دسکتاپ دارید میتونم بصورت حرفه ای و با gui بسیار روان و کاربرپسند براتون انجام بدم
    اگر خواستید میتونید با من تماس بگیرید
    علی طبسی:09150798847
    رد:
    ممنون
  • محمد حسین اروجی
  • با سلام
    من این فونت را خریدم اما لینک ارسال شده به ایمیلم نه تنها خراب بود بلکه اصلن اون ایمیل حذف شد.
    من به سایت شما اعتماد کردم که ...
    لطفا کمکم کنید
    من الان نمیدونم باید چیکار کنم.
    رد:
    سلام
    اشکالی در سایت پیش اومده. فونت مجددا برای شما ارسال گردید.
    با سلام
    لینک دانلود نداره ولی از اینکه ایرانیها یک چنین کارهای زیبا و بدردبخوری میسازن واقعا کیف کردم خیلی کاره این آقا علی سواری درسته آفرین .
    دست شما هم درد نکنه ولی من دنبال یه مجانیش میگردم چون تو اینترنت امنیت پول واریز کردن جدیدا نیست.
  • اتمل استودیو
  • میخوام این فونت رو بخرم ! ولی فروشگاه بستس ! چکار کنم ؟>
    رد:
    اصلاح شد.
  • محمد امین مصدق
  • با عرض سلام من هر چی رو دکمه عرض در فروشگاه ایران تایپ می زنم نمیاد چیزی اگر میشه شماره حساب بفرستید به ایمیلم من براتون پولش بریزم آخه لینکش خرابه
    رد:
    درست شد.
    امکانش هست نام فونت پلاک خودرو ملی را بیان کنید و لینک آن را بگذارید
    با سلام
    سایت فروشگاه ساسپند شده !
    رد:
    اصلاح شد.
    یه وقت رو دل نکنیدااا. خوب کاسبی راه انداختین. بشنید تو خونه تا این ملت بیچاره پول بریزن به حسابتون.
    سلام.
    لینکی که برای خرید دادین ساسپند شده.
    لطفا بررسی کنید قصد خرید دارم.
    رد:
    متاسفانه دیر متوجه شدیم. ممنون از تذکری که دادید. اصلاح شد.
    خیلی گرونه
    سلام دوست عزیز الان سه سال از انتشار این فونت میگذره فکر کنم دیگه وستشه بصورت رایگان منتشر بشه
    رد:
    ممنون از نظر شما ولی ما اینچنین تصمیمی نداریم.
    من توی این خط‌ها فقط این را دوست دارم که میشه روی هم نوشت که این امکان را هیچ کدام ندارند. باز همان ایران نستعلیق بهتره که میشه توی ورد با بالانویس و پایین‌نویس کاری کرد که روی هم بنویسه ولی آن هم کلی فاصله می‌اندازه.
    در ضمن خب شما بروید بفروشید به آنهایی که فونت ایران نستعلیق را ساخته‌اند و آنها رایگان بگذارند که ما استفاده کنیم.
    25 هزار تومن برای یه فونت !!!
    با سلام و عرض خسته نباشید.
    دوستان به نظرم ما در ایران چندان به زحمات دیگران ، اهمیت نمیدیم و اصلا عجیب نیست که نتونیم با سرعت مناسبی در تولید علم و فن آوری و خیلی از عرصه های رقابتی دیگه پیشرفت کنیم.
    من این فونت رو دوست دارم. البته شاید اونقدرها هم لازمش نداشته باشم. ولی میخام بخرمش. ضمن تشکر از زحمات کشیده شده به عرض برسونم که من بر روی لینک خرید کلیک کردم ولی اتفاقی نیفتاد، یعنی صفحه جدید بعد از چند دقیقه هنوز در حال باز شدنه و متاسفانه موفق نشدم برای خرید اقدام کنم. ممنون میشم که راهنمایی کنید.
    رد:
    سلام
    ممنون از لطفت دوست عزیز
    متاسفانه فروشگاه در کروم کار نمیکنه
    باید از فایر فاکس استفاده کنید.
    کسایی ک این فونت رو دان کردن ب منم ایمیل کنن لطفا😭😭
    سلام
    من می خواستم این فونت رو تهیه کنم
    به داخل فروشگاه هم رفتم
    ولی پیغام "قبلا با این ایمیل نام نویسی کردید" را می دهد
    با وجود این که مطمئن بودم ثبت نام نکردم
    ایمیل جدیدی درست کردم و دوباره اقدام کردم
    باز با این پیغام مواجه شدم
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    (هم با chrome امتحان کردم، هم با mozilla firefox )
    رد:
    مشکل رفع شد
    فونت بسیار زیبایی هستش. کاش رایگان بود
  • میلاد نوربخش
  • سلام. می خواستم بپرسم این برنامه با هر ویندوزی سازگار است
    رد:
    بله
    لطفا در قیمت خوتون تجدید نظر کنید. الان نرم افزار آدوس با قیمت 7 هزار تومان داره ارائه می شه و حتی به صورت دمو تا 10 روز قابل تست هست. ممنون
    کاش رایگان بود
    سایت ویکی فایل درگاه پداخت اینترنتیش خرابه وارد صفحه پرداخت نمیشه لطفا رسیدگی کنین
    رد:
    درست شد. مشکلی نداره.
    باسلام -میگم این پکیج فونت ها آیا امکان به روزرسانی داره یا نه از این جهت میپرسم که این نرم افزار اگه این حسن را داشته باشه کارامد خواهد بود نهایتا اگر سخته این امکان را قرار دهید میتونید برای به روز رسانی مبلغی دریافت کنید .....دراین صورت هربار که فونت هایی اظافه بشن کاربران با پرداخت هزینه درخور به روز رسانی میشن و همه سود میبرند
    رد:
    نه متاسفانه امکان به روز رسانی نداره.
    با سلام و خسته نباشید. آیا این فونت بر روی دستگاه های اندرویدی نیز کاربرد دارد؟؟
    رد:
    بله
    هر کاری می کنم امکان خرید فونت شکسته نستعلیق نیست
    رد:
    متاسفانه سایت دچار اشکالی شده. داریم سعی میکنیم برطرفش کنیم.
  • ترجمه متون تخصصی
  • ممنون از سایت بسیار خوب شما
    سلام اگه میشه یک فونت دست نویس شبیه به فونت حناچی که رایگان باشه معرفی کنید
    رد:
    سلام
    متاسفانه به زیبایی فونت حناچی سراغ ندارم.
    سلام
    مشکل سایت ویکی فایل حل نشد؟
    شدیدا به این فونت نیاز دارم
    رد:
    در حال حاضر سایت فعاله و مشتریان اقدام به خرید میکنند. اگر مشکلی برخورد کردید اطلاع بدید.
    سلام. آیا فونت شکسته نستعلیق در برنامه Corel Draw قابل استفاده هست؟
    رد:
    سلام. خیر
  • یوسف فرید
  • سلام من میخواهم که فوت شکسته نستعلیق را بخرم من در المان هستم چطور میتوانم برایتان قیمت خرید را ارسال نمایم لطفا مرا رهنمائی کنید
    سلام

    نمیشه فونت را رایگان دانلود کنیم حتما باید پول بریزیم !!!!
    سلام
    من نتونستم از سایت خرید کنم
    از کجا میتونم تهیه کنم
    تشکر تشکر تشکر
    سلام و خسته نباشید
    سایت شما یکی از بهترین سایت هایی است که من خیلی دوست دارم
    واقعا دست شما درد نکنه خدا هم در این دنیا و هم در آخرت خیرت بده من که خیلی استفاده کردم رحمت بر پدر و مادرت ممنون
    یودنه باشین
    اقا تموم فونتهای سایتتون واقعا عالی و زیبا هستن ولی من نمیدونم چرا اصلا سعی و تلاشی واسه ویرایش فونتهای لاتینی که همراه فونتهای فارسیتون هست نمیکنید ،فونت شکسته نستعلیق بسیار زیبا وجذابه اما فونت لاتینی که همراهشه بسیار بدریخته ،صدها فونت جذاب فارسی وجود داره که وقتی رو گوشی نصب میکنم زیبایی گوشیمو صد چندان میکنه اما فونتهای لاتین همراهشون واقعا رو اعصاب راه میرن بابا شمایی که اینهمه ادعاتون میشه هزاران فونت لاتین جذاب وجود داره خب اونا رو با فونت های شکسته ،تیتر ،نیریزی ،ثلث ،کوفی… .مچ کنید… موفق باشید
    رد:
    درست میفرمایید. سر فرصت این کار را هم انجام میدیم. ولی توان و وقت ما هم محدوده. از هر کسی که بتونه در این زمینه کمک کنه استقبال میکنیم.
    سلام وقتتون بخیر
    این فونت تو فتوشاپ کار نمیکنه چرا؟! ممنون میشم راهنمایی کنید.
    رد:
    این فونت در فتوشاپ به خوبی کار نمیکنه باید از نرم افزار ورد استفاده کنید و خروجی پی دی اف بگیرید و در فتوشاپ استفاده کنید.
    سلام چرا امکان خرید نیست
    رد:
    چون به صورت رایگان در تلگرام منتشر کردیم و نیاز به خرید نیست.
    سلام سایتتون عالیه فقط فونت نستعلیق چرا دکمه دانلودش نیس
  • محسن صداقت
  • سلام خسته نباشید, خدا قوت
    در خصوص فونت شکسته نستعلیق امکان جابه‌جایی کلمات و تغییر در نوع کشیدگی‌ها در برنامه‌هایی مثل ورد یا ایندیزاین وجود داره؟
    عالی
  • ترجمه تخصصی
  • مرسی بسیار بسیار ممنونم عالی بود
    ممنون از بزرگواری شما عزیزان
    خصوصا از دانلود رایگان فونت شکسته نستلیق

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.