فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

GretaTextArabic.rar
دانلود فونت غریتا ایده آل روزنامه‌ها - free download Greta Text Arabic font

اگر یک چاپخانه، دارالنشر، روزنامه، مجله، یک نویسنده کتاب و امثالهم که با نشر رومیزی در ارتباط هستند از ما مشورت بخواهند تا ما به آنها فونت جدید 2015 ایده‌آل و با کنتراست بالا معرفی کنیم که تیز، واضح، جدی و روشن باشد و و از اتصالات دقیق برخوردار باشد و از استانداردهای روز فونت فارسی/عربی برخوردار باشد قطعا یکی همین فونت جدید گرتا متن (غريتا) را به آنها معرفی می‌کردم. فونت غریتا اصلا با همین انگیزه و هدف طراحی ایجاد شد. طراح لبنانی این تایپ‌فیس کریستیان سارکس (Kristyan Sarkis) در این فونت شاهکار می‌آفریند و در فضا و کنتراست فونت استحکامی را به رخ میکشد که برای نوشته های رسمی و جدی بسیار مناسب است. این یک فونت نیست. یک تایپ فیس است. خانواده این تایپ فیس شامل چهار فونت است؛ غريتا تکست عربیک نازک (GretaTextArabicLight.ttf)، غريتا تکست عربیک معمولی (GretaTextArabicRegular.ttf)، غريتا تکست عربیک میانه (GretaTextArabicMedium.ttf) و غريتا تکست عربیک ضخیم (GretaTextArabicBold.ttf). و این یک ویژگی مهم و بسیار خوبی است برای نشر رومیزی. و اصلا همیشه توصیه میکنیم که برای منشورات رسمی بهتر همین است که فقط از یک خانواده فونت استفاده شود و تیتر، میان تیر، سوتیتر، زیرتیتر، روتیتر و متن از یک سبک و یک خانواده باشند.

طبیعتا این فونت روزنامه‌ای برپایه نسخ آفریده شده ولی ویژگی‌ها و انحناهای مدرنی و شیکی دارد. ارتفاع حروف زیاد نیست و شیب ملایمی دارد که باعث شده همطراز حروف لایتن آن گردد. حروف این فونت کاملا بر خط کرسی نشسته اند و این باعث شده برای متون طولانی و ریز روزنامه‌ها دلنشین باشد. البته اصراری بر استفاده شما و اهالی مطبوعات از این فونت نیست شما از این فونت میتوانید در تایپوگرافی و یا حتی صفحات نمایش و مانیتورها نیز استفاده کنید و قطعا در نوشته‌های بزرگ ظرافت‌های بیشتری از این فونت خواهید دید.

از ویژگی‌های خوب این فونت پشتیبانی کامل از حروف فارسی، عربی، لاتین و اردو است. حروف ترکیبی زیادی دارد و اعراب گذاری دقیق و خوانایی دارد. فشردگی بین حروف (کرنینگ) مناسبی دارد و از وضوح بالایی برخوردار است.

دانلود فونت غریتا متن - free download Greta Text Arabic font

ایران فونت مفتخر است که این فونت را برای نخستین بار در ایران منتشر می‌کند. برای دانلود رایگان از لینک موجود در فرم زیر اقدام کنید.




نظرات (۱)

  • مجتبی ریحانی
  • درود برخاک پاکت آریایی، همیشه بروز- همیشه پیشرو- فونت ایران
    رد:
    ممنون
    البته ایران فونت

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.