فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

ادوبی عربیک adobe arabic

مدیر سایت | چهارشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۰، ۰۴:۲۵ ب.ظ | ۲۱ دیدگاه
AdobeArabic.zip
ادوبی عربیک adobe arabic


بارها به خود گفتم کاش این فونت را خودمان طراحی میکردیم. برای اولین بار این فونت را سال پیش در رایانه خود دیدم. و در همان نگاه اول شیفته حروف آن شدم. "ادوبی عربی" حروف طراحی شده توسط تیم هالووی است. شگفت انگیزترین چیز در مورد این فونت لمس شرقشناسی است. شکل و منحنی های حروف عربی است و به نحوی میتوان گفت ترکیبی از خطوط فارسی و نسخ است. در نگاه اول، شما ممکن است آن را به عنوان فونت سنتی/عربی بدانید، اما من معتقدم که این فونت به روز شده همه فونت های کلاسیک ماست. این حروف برای متن و تیتر اخبار به خوبی جواب میدهد. همچنین می توان آن را برای خوشنویسی نمایش تصاویر گرافیکی استفاده کرد. برای متون طولانی، فونت شگفت انگیزی است. در مورد مجله و کتاب، این حروف انتخاب خوبی است. این اثر به خوبی با فونت های کلاسیک و مدرن انگلیسی همخوانی دارد. خانواده این فونت شامل regular, bold, italic and bold italic... که امکان انتخاب عناوین و متن را بسیار ساده کرده است.

نظرات (۲۱)

درود
از انتشار این مطلب از شما متشکر هستم.
همون قدر که از فونت اریال بدم میاد از این فونت خوشم میاد
این فونت رو می شه به فرمت های Woff و eot و فرمت های دیگه که در وب و CSS قابل استفاده است تبدیل کرد ؟ من هر چقدر از مبدل های آنلاین استفاده کردم نشد . کسی نداره این فرمت ها رو ؟
رد:
فونت ادوب عربی برای فونت وب سایت خیلی مناسب نیست. نسبتا فونت حجیم و سنگینیه
احسنت
سلام
من بیشتر متن هایی که تایپ می کردم با این فونت بود .
بعد از تعویض ویندوز ، این فونت رو دیگه نداشتم و کار هام لنگ مونده بود .
از شما بسیار سپاسگذارم
ممنون
به نام خدا

سلام بسیار کارآمد و ارزشمند بود
سپاس
  • سید محمد کاظم قدمگاهی
  • با سلام. واقعاً وبلاگ عالی است. مطالب بسیار مفید است.
    با آرزوی موفقیت برای شما
    یاعلی
    سلام. سپاس‌گزارم. چند وقتی به دنبال این فونت می گشتم به صورت اتفاقی به سایت شما برخوردم. واقعن ممنونم.
    اگه بشه فرمت های دیگه ی این فونت رو هم برای استفاده در سایت ارائه بدید ممنون
    رد:
    این فونت به دلیلی حجیم بودن برای استفاده در سایت خیلی مناسب نیست. مگر اینکه نسخه کم حجم این فونت تهیه بشه.
    من یه مشکلی با این فونت دارم. وقتی می خوام فایل وردی رو که با فونت "ادوبی عربیک" نوشته شده، به پی دی اف تبدیل کنم، پرینتر اجازه ی این کار رو نمی ده. با چند تا پرینتر مختلف هم این کار رو امتحان کردم، اما نشد. لطفا راهنمایی کنید.
    رد:
    باید بررسی کنم دوست عزیز
    شاید ایراد نباشه و استفاده از فونت محدودیت داشته باشه.
    سلام نسخه جدید این فونت و نزاشتید تو سایت؟؟؟؟
    منظورم از نسخه جدیدش همینه
    http://www.pixeler.ir/wp-content/uploads/2013/09/403990_3778240014292_580600860_n-1.png

    فونتشو میخواستم با همون حالاتی که تو عکس هست..
    ممنون
    رد:
    این حالات را فونت ادوب عربیک از همون ابتدا داشت. باید حروف ترکیبی اون را فعال کنید تا چنین چیزی مشاهده کنید. و یا از طریق character map سایر حروف را مشاهده کنید و استفاده کنید.
    سلام
    خب حروف ترکیبیش چطور فعال میشه تا از این حالاتش استفاده کنیم؟؟؟؟
    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید من میخواستم از این فونت اسنفاده کنم بعد یه سری کلمات مثل "ه" رو اینجوری منویسه"هـ" و...

    میخواستم یه راه کار بهم نشون بدید :(
    ممنون

    شمارهـ
    رئ یس
    رد:
    سلام
    فونت ادوب از حروف ترکیبی و تایپوگرافی مختلفی پشتیبانی میکنه که استفاده از اونها بستگی به نرم افزاریه که ازش استفاده میکنید. مثلا در فتوشاپ باید لیگچرها را فعال کنید و برخی حروف تغیر میکنند و میشند همون چیزی که میگید.
    با سلام و تشکر از زحمات شما
    وقتی که متنی رو از وب کپی و در ورد پیست میکنم و فونتش رو به این فونت تغییر میدم حروف ه آخر به صورت هـ نشون داده میشه. چطور باید این مشکل رو رفع کرد؟
    رد:
    باید بررسی کنم.
    سلام
    خسته نباشید
    من وقتی با این فونت تایپ میکنم عربی مینویسه
    یعنی زیر *ی* دو تا نقطه میزاره
    چیکار کنم عربی ننویسه و فارسی بنویسه؟؟؟؟
    رد:
    تنظیمات کیبورد تون را به فارسی تغییر بدید. از چه ویندوزی استفاده میکنید؟
    خیلی متشکرم، کلا توی فونت مشکل می خورم میام سایت شما
    رد:
    چرا؟
    این فونت رو نمیشه به Ttf تبدیل کرد ؟ تو اندروید جواب نمیده این پسوند
    رد:
    چرا میشه. جستو کنید مبدل فرمت در نت بسیار وجود داره.
  • صیّادزاده
  • برای فعال شدن لیکچر هایی مثل «کی» و «نی» حتماً باید از ی و ک عربی و الف‌مقصوره استفاده کرد، یا راه دیگه‌ای وجود داره؟
    تو فونت myriad arabic امکان ساخت لیکچر با حروف فارسی هم وجود داشت.

    http://www.pixeler.ir/wp-content/uploads/2013/09/403990_3778240014292_580600860_n-1.png
    رد:
    باید گزینه اش را فعال کنید. مثلا در فتوشاپ زیر ابزار تایپ همه گزینه های مربوط به این سبک فونتها در دسترسه.
    ببخشید، لکچرهای نرم افزار من فعاله ولی نمیدونم با کدوم کلیدها باید این نوع ی رو تایپ کنم، میشه کمکم کنید؟!
    رد:
    با چه نرم افزاری؟ در فتوشاپ صرف فعال کردنشون حروف کشیده رو فعال میکنه.
    فونت این لوگو (کلمه گیلان) چه فونتی هستش ؟می دونم که حتمان فونت هستش چون نمونه اش را با چند عنوان و کلمه دیگه دقیقان با این فونت دیدم...ممنون می شم راهنمایی کنید
    رد:
    ؟؟؟
    مرسی :)

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.