فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

فونت قرآنی نیریزی یونیکد برای تمامی برنامه ها Neirizi

مدیر سایت | يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰۳:۳۰ ب.ظ | ۳ دیدگاه
Neirizi.zip
فونت قرآنی نیریزی یونیکد برای تمامی برنامه ها Neirizi
دومین فونت استاندارد یونیکد توسط شورای عالی اطلاع رسانی بنام فونت «نیریزی» ساخته شد. با تهیه فونت فارسی‌نویس نیریزی، به‌عنوان خط قرآنی-ایرانی، امکان دانلود این فونت از وبگاه شورای عالی اطلاع‌رسانی فراهم شد. به‌گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، هم‌اکنون پس از تهیه نسخه اولیه فونت نیریزی توسط مجری قرارداد، این شورا اقدام به انتشار فونت مذکور جهت استفاده و اظهارنظر کاربران کرده است. بر این اساس از کاربران، کار‌شناسان، صاحب‌نظران و استادان متخصص درخواست شده تا نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خویش را پس از نصب و استفاده از این فونت به کارگروه خط و زبان فارسی به نشانی farsi@scict. ir ارسال کنند. گفتنی است چندی قبل نیز با تهیه فونت نستعلیق، امکان دانلود رایگان این فونت از همین وبگاه فراهم شده بود که با استقبال خوب کاربران مواجه شد.
 طریقه فعالسازی: بعد از باز کردن فایل زیپ فونت Neirizi.ttf را کپی کرده و به Control Panel و در داخل پوشه Fonts کپی کرده. فونت نیریزی نصب شد و می‌توانید در تمامی برنامه‌ها از این فونت استفاده کنید.

نظرات (۳)

با سلام.
کارکتر 670$ در این فونت که مربوط به الف مقصوره است، نادرست طراحی شده و الف مقصوره‌ی بالا را در زیر کارکتر قبلی می‌نویسد. مثال آن در عبارت زیر مشاهده می‌شود:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
الف مقصورة روی الرحمن را در زیر آن می‌نویسد.
رد:
بله. همینجوره
واقعا ممنون از سایت خوبتون خیلی عالیه مخصوصا اطلاعاتی که درباره ی هر فونت و خط دادید ممنون
آقا این فونت نیاز به خریداری نداره؟؟
توی سایت مریم سافت، برای فروش گذاشته شده
رد:
این نسخه رایگان اون فونته. شاید فونت نیریزی مریم سافت ارتقا داده شده باشه ولی این نسخه ای هستش که شورای عالی اطلاع رسانی به طور رایگان منتشر کرد.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.