فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

فونت فارسی - ایران فونت

کارگاه تخصصی فونت فارسی | Workshop of Persian fonts

فونت های دروید عربیک نسخ و کوفی Droid Arabic Naskh & kufi

مدیر سایت | يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۲۰ ق.ظ | ۱۱ دیدگاه
DroidArabicNaskh-Kufi.rar
فونت های دروید عربیک نسخ و کوفی  Droid Arabic Naskh & kufi

سلام خدمت یاران همیشگی ایران فونت.

بسیاری از کاربران از من پرسیده‌اند که فونت مورد استفاده در صفحات ایران فونت چیست! در این پست قصد معرفی این وب فونت ها را داریم. دروید عربیک (Droid Arabic) اولین فونت از خانواده بزرگ فونت های دروید توسط شرکت Ascender در سال ۲۰۰۷ تحت مجوز آپاچی منتشر شد. هدف از توسعه فونت های دروید استفاده در گوشی های با صفحه نمایش کوچک در پلتفرم های اندروید بود.

خانواده فونت های دروید از خطوط سنتی چینی، ژاپنی، کره ای، عربی، ارمنی، حبشی، گرجستان، عبری، تایلندی  پشتیبانی می‌کند.

فونت های دروید عربیک نسخ (Droid Arabic Naskh) و دروید اربیک کوفی (Droid Arabic kufi) در سال ۲۰۱۰ با کمک گروه ۲۹ فونت عربی برای استفاده در محصولات گوگل طراحی شد. حروف عربی این فونت ها توسط پاسکال زغبی و حروف لاتین توسط استیو متسون طراحی شده اند. فونتی چشم نواز، ظریف و خوانا! شرکت گوگل فونت دروید نسخ برای نخسیت بار با اندروید ۴ منتشر کرد.

فونت های دروید عربیک نسخ و کوفی را می‌توانید از دایرکتری فونت‌های گوگل هم دریافت کنید، البته این دایرکتوری چون بسیاری از خدمات گوگل برای کاربران ایرانی تحریم شده و در دسترس نمی‌باشد.

هم اکنون این فونت های استاندارد با زبان های فارسی، اردو، پشتو و دیگر زبان های مشابه نیز سازگاری کامل دارد. این دو فونت بسیار زیبا به صورت آزمایشی به سرویس وب‌فونت گوگل اضافه شده است و طراحان و توسعه دهندگان وب فارسی نیز می‌توانند به آسانی از این فونت های بسیار زیبا در طرح های خود استفاده کنند.

برای استفاده از فونت دروید عربیک کوفی کافی است کد زیر را به ابتدای فایل CSS خود اضافه کنید:

@import url(http://fonts.googleapis.com/earlyaccess/droidarabickufi.css);

و برای تغییر فونت نوشته هایتان به کوفی از کد زیر استفاده کنید:

font-family: 'Droid Arabic Kufi', serif;

جهت استفاده از فونت دروید اربیک نسخ نیز کد زیر را به ابتدای فایل CSS خود بیافزایید:

@import url(http://fonts.googleapis.com/earlyaccess/droidarabicnaskh.css);

و برای تغییر فونت نوشته هایتان به نسخ از کد زیر استفاده کنید:

font-family: 'Droid Arabic Naskh', serif;

هنگام استفاده از این وب‌فونت ها توجه کنید که ارتفاع سطرها را کمی بیشتر کنید. (با استفاده از خاصیت line-height در فایل css پوسته خود می‌توانید فاصبه خطوط را در وبلاگ زیبایتان تنظیم کنید).

نظرات (۱۱)

دستتون درد نکنه آقا علی
سلام واقعا دمت گرم
با سلام
من از این فونت در نرم افزار آفیس ورد استفاده کردم ولی متاسفانه وقتی فایل را بستم و مجدداً باز کردم فونت ها به حالت پیش فرض که تاهوما بود تغییر پیدا کرده بود.
میشه لطفاً راهنمایی کنید که این مشکل را چطور می توانم حل کنم؟

سپاس
رد:
برخی از فونت‌ها لایسنس خاصی دارند. مثلا این فونت در این زمینه (Editable embedding) برای کاربران محدودیت قائل هست. و فقط بطور موقت اجازه استفاده میدهد.
درود
ممنون از انتشار این فونت.
فونت زیبایی است، آیا میتوان کاری کرد که اعداد را هم فارسی نمایش دهد ؟
با احترام
رد:
این فونت از اعداد فارسی و عربی به طور کامل پشتیبانی میکنه.
کافیه شما اعداد خودتون را فارسی و یا عریی تایپ کنید.
واقعا ممنو. اصلا دوست نداشتم از فونت های معمولی استفاده کنم. خیلی کمک کردید :)
من تو رزبلاگ عضوم رفتم ویرایش قالب چند تا فایل cssداشت حالا باید چیکار کنم؟ اگه بخوام این کدارو اضافه کنم به کدوم یکیشون باید اضافه کنم ؟
رد:
در این موضوع با پشتیبانی سایت گفتگو کنید بهتر نتیجه میگیرید.
در ie8 علائمی مثل ( ، # را بصورت مربع نشان می دهد
رد:
سلام
تا اونجایی که یادمه این فونت از حروف و کاکترهای انگلیسی پشتیبانی نمیکنه.
مگر اینکه بخش لاتینش را هم قرار بدید که فونت جداگونه ای هست.
سلام
خ ممنون از توضیحاتی که دادید ولی وقی از فونت اربیک نسخ در ورد 2010 استفاده میکنم زیر حرف
" ی " نقطه میفته.چکار کنم که اون نقطه ها نیفته؟
بسم الله الرّحمن الرّحیم
با سلام به همه دوستان، من در سایتم از فونت دروید نسخ استفاده کردم، مشکلی که دارم اینه که اعداد رو به لاتین مینوسه نه خود فونت دروید، یعنی فارسی نمیشه
دوستان اگه کسی میدونه مشکل از کجاست بهم بگه
من توی وورد امتحان کردم مشکلی نداره ولی در سایت این مشکل هست
تشکر
ممنونم عالی بود
  • یک قطره ملت
  • در حال حاضر از تاریخ 11 مهر این فونت فیلتر شده و قابل استفاده در وبسایت ها نیست

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.